sekadar renungan

Jangan sekadar menjadi Penonton….Bangunlah!!! Ceritakan Prestasimu sendiri hingga orang lain tertarik mengikuti ceritamu!

Selasa, 6 Disember 2011

terima kasih

salam ukhuwaah
sahabat2
selalu tak kita lafaz kan perkataan terima kasih kepada sahabat2 kita yang lain.. mesti jarangkan.. dalam sehari berapa kali korang ucap terima kasih, thanks, syukran.. mesti susah kan.. kenapa ye.

Mengucapkan terima kasih sepertinya pekerjaan mudah dan setiap orang akan mampu melakukannya. Tetapi sesungguhnya di dalam semua itu tersimpan satu kekuatan bagi mereka yang melakukannya untuk bisa menghargai orang lain yang telah memberikan penghargaan kepada dirinya.
Jika kita sebagai seorang muslim bersyukur kepada Allah dengan mengucapkan Alhamdulillah. Tak berlebihanlah apabila kita mendapatkan sesuatu yang menguntungkan dari manusia, tak ada salahnya mengucapkan terima kasih. Sesungguhnya itu takkan terlalu menyusahkan bila kita menyadari arti penting ucapan itu di dalam menghargai orang yang telah berhubungan dengan kita


dengan ucapan terima kasih dapat memberi senyuman kepada orang lain.. cuma dua perkataan je.. x susah kan. lepas ni kita same2 selalu amalkan ye.. walaupun hanya mndapat pertolongan yang sedikit jgn la kita sombong dan kedekut untuk berterima kasih.. tambah2 kepada Pencipta kita.. kepada kedua ibubapa kita.. jom la kawan2 ku... 

2 ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...