sekadar renungan

Jangan sekadar menjadi Penonton….Bangunlah!!! Ceritakan Prestasimu sendiri hingga orang lain tertarik mengikuti ceritamu!

Khamis, 1 Disember 2011

agsiment ku

salam ukhuwaah
wah. da lme x update kan.. hehe.. xtau nak tulis pe kat blog ni.. sekarang macam isu kita dengar kan, tapi ade ke korang ambik tahu..haha.. tibe2 je nak marahkan..

lately, memang xde mood la nk update blog.. on9 je lebih.. tapi biakn je.. sibuk la wat agsiment.. agsimnt byk la sem ni. fiqh islami kena wat agsiment tntang darah haid, nifas n yang berkaitan,,
 Menurut Syaikh Muhammad Al-Shalih Al-Utsaimin dalam kitabnya Petunjuk Al-Qur’an dan Al-Sunnah berkenaan Haid, Istihadah dan Nifas yang mengatakan bahawa :

“Haid dari sudut bahasa ialah: turun sesuatu secara mengalir. Dari sudut syara’, haid ialah darah yang keluar dari wanita kerana fitrah kejadiannya tanpa sebarang sebab. Ia keluar pada waktu-waktu yang diketahui. Ia adalah darah fitrah yang keluar bukan kerana sakit, luka, keguguran atau kelahiran.”

ni yang dapat aku kogsi sikit ye.. 
pengajian islam kena wat tntang kekeluargaan menurut islam.  bguskan.. hehe... 
 Keluarga adalah satuan kerabat yang mendasar terdiri dari suami, isteri dan anak – anak. Masyarakat adalah kumpulan dari beberapa keluarga. Oleh karena itu proses terbentuknya sebuah keluarga yaitu diawali dengan proses mendidik yang dilakukan oleh individu yang berlainan jenis kelamin dengan cara melamar ( khitbah ) dan diakhiri dengan perkawinan.
 
cukup ni je yek.. hehe.. 

malas la nk tulis da. selamat mmbaca shbt2 yang ku sayang.. 

banyak nye..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...