sekadar renungan

Jangan sekadar menjadi Penonton….Bangunlah!!! Ceritakan Prestasimu sendiri hingga orang lain tertarik mengikuti ceritamu!

Khamis, 5 Mei 2011

kelahiran adik

aku nak cerita,sape2 baca jangan ada tanya2 sebabnya aku tak ceritab lagi.masa dulu-dulu mak aku lahirkan anak yang last sekali dalam adik beradik akulah bukan adik orang lain.apa lagi aku suka lah sebab aku kecik lagi,ala bukan kecik lah agak dah kanal erti kedewasaan,ceh wah banggalah ye..

kuek!kuek! adik aku nangis kadang2tu nak lepok g tapi ada dalam diri erti kemanusian maka aku belai le dengan keinsanan,maka adik aku tu ,aku syorkan ke orang tua aku nama masyitah nur jannah maka orang tua aku dengan senang hati terima cadangan nama tu,nak tahu betapa bangganye aku otak aku bagus ye dengan pencarian nama yang paling bagus di dunia,ye lah masyitah kan tukang sisir istri firaun ala...semua orang tahu ye.aku nak cerita  nanti panjang pula ,terpesong dari cerita asalkan..nurjannah pula maksudnye cahaya syurga kalau tak caya makna tanyale ustad-ustazahlah....aaaa...gitulah asal namanya..

lama-lama adik aku dah besar panjang,sekarang nak masuk pengajian tinggi dok tunggu lane,yelah dia sekolah rendah felda tementi ,sian dia masa tu aku belajo lagi ,jauh merantaule (kononnye)adik aku berdikarilah sikit,masa tu dia malu -malu kambinglah,orang tanya apa-apa diam je,la....nama orang pediam .orang marah ke.....dia wat dek je  tu yang org mare ni.....

tapi sek menengah dia sek agama kat temerloh yele mak aku harap dia jadi ustazah (kononnye)....sek lah sampai ting 6....memg nakal le nyaris-nyaris aku nak pelakong je....ha..ha...ha.. padam muka ustazah ...he... he... ustazah toq-toq...kah...kah.. apa benda aku pun takk tahu.tak pelah aku doa kan  moga  berjaya,dan tarus berjaya.dan....dapat jodoh yang baik-baik ,yela boleh aku numpang dua kaki nanti.cayo...

                                                                tammmat

p/s: akak sy punye cter la... hahah.. jgn gelak la.. sogan aku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...