sekadar renungan

Jangan sekadar menjadi Penonton….Bangunlah!!! Ceritakan Prestasimu sendiri hingga orang lain tertarik mengikuti ceritamu!

Jumaat, 6 Mei 2011

macam2 masalah

masalah peribadi la.. masalah kerja la.. masalah belajar la.. macam2 lagi kan.. huhuhu..

ni masalah kawan aku.. dye boley di kira mcm akak akat aku la coz mak dye mak agkat aku... ni bkan nak ngumpat la.. tp nak cerita je.. hhuhu... wahai kawan!! arap ko x marah ye...

kawan aku ni dulu same sekolah ngan aku dari form1 smpai form2 je.. lpas tue dye tggalkan aku.. hahaha cedih2... dia pndah sekolah sebab x mampu nak ambik aliran agama.. dye ni kira top la kat sekolah aku dulu.. lau g mane2 je confirm semua kenal... hahah.. aku pn tmasuk la geng2 dye.. mang kitorang ni dikenali la t sekolah sebagai budak nakal... hahaha... kelakar la kalau ingat dulu-dulu punyer citer..

ok la.. nak citer sal kawan aku sorang ni.. dulu aku xde la rapat sgt... kitorang ni kawan bese je.. tp da lama kawan so makin rapat la.. dye ni jenis suke bercerita la. kalau tido tue kena dengar dulu dye bercerita.. puas la menahan mata ni.. hahaha..tapi x kisa la.. demi kawan.. huhuhu..

berbalik pada tajuk.. huhuhu... kawan aku ni byak masalah.. ade masalah yang dtg n ada yang dye cari masalah... huhu.. yang pening nye kawan2 dye la yang kena dengar..mase mule2 kenal dye la yang peramah... dlam peramah dye upe2nye menyimpan byk masalah.. aku x sangka yang parent dye berpisah...waktu tu baru drjah 6.. mang kesian la.. disebabkan tu la dye nakal.. dye nak perhatian,,, da cbe suh dye berubah.. tp susah sgt.. hati dye ni keras...

mase kt sekolah dye digelar playgurl.. korg taukn knpe... dye mang suke main2 je.. n suke berkawan ngn laki.. mase sekola dulu ok la... dah pndah 2 perngai dye truk gak la... hati dye mkin mmbrontak... aku da puas nasihat... tp dye buat x tau la.. biase la... wktu tu umur baru nk meningkat... darah ngah panas... lau pkwe da ramai la....

skang ni da besar... berubah la skit... tapi yang aku skit ati nye sal pakwe dye skang... dye ade la kenal sorg laki  ni.. senior mase dye kt kolej dulu.. sekarg dye da brenti kt kolej tu.... ermm kira dyorg da kael lame la... dye da kenal perngai laki ni.. laki ni jenis pntingkan diri.. aku kesian kt mbe aku.. baru2 ni dyorg gduh.. wktu tu malam.. boley laki tu tggalkn mbe aku sorg2... da la tmpat ramai dak2 rempit...
lau jadi ape2 kat member aku mang nahas laki tu.. mujur la mbe aku kol kawn dye.. n then kwan dye la yang temankan.... aku bnci gler laki 2..

tp... mbe aku ni pun 1... syg sgt... x nk lpaskn.. da berbuih kitorg ni nasihat.. tp htai da syg.. still lg ngn laki 2.. aku nk lari pn.. aku kesian mber aku.. so sekrg aku just tengok je... aku da x lart nk bg nsihat.. aku cme arp dyorg ptus.. hahaha jahat aku... huhuh..

p/s: kpd kawan aku,,, tlong la pk masa depan ko.. aku syg ko.. hahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...