sekadar renungan

Jangan sekadar menjadi Penonton….Bangunlah!!! Ceritakan Prestasimu sendiri hingga orang lain tertarik mengikuti ceritamu!

Khamis, 2 Februari 2012

kawan/sahabat/teman.



salam ukhuwah

ape erti kawan dalam islam. kejap2.. nak ingat balik.. hehe.. alamak.. nape boleh lupe.. oo. patut la... patut ape wei.. patut la ko selalu tak rapat dengan kawan ko ye.. maksud kawan pn x tau.. ok2.. aku nak bagitau ye ape maksud kawan kat ko.. bace betul2 tau.. jangan terlepas pandang lak tau..

 kenalan
orang yang kita kenal hanya setakat nama, umur, tempat dia tinggal dan perkara yang kecil je tau.. tetapi dalam perhubungan kita tidak rapat dan tidak mengenali.

teman/sahabat
2 kategori

teman/sahabat biase
tahapnya tinngi dari kenalan, banyak aktiviti n kegiatan yang dilakukan bersama. adakalanya di luar batasan waktu iaitu dalam waktu peribadi seseorang.dan hanya kekal masa waktu bahagia, gembira, suka n duka. waktu duka hilang.

teman/sahabat rapat/sejati
tahapnya lebih tinggi dan mulia dari teman biasa.mereka adalah teman yang paling rapat dan memahami kita. di saat duka dan gembira mereka sentiasa ada.dan tidak akan tinggalkan kita seorang diri. sentiasa sabar melayani kerenah kita.. itulah sahabat sejati.

ok.. mesti ko da tau kan.. erm.. cube faham makne ni.. insyaAllah korang akan menjadi sahabat sejati. sayang kawan2 ku.. hehe ..

sahabat ku aisyah n fatin

sahabat ku musalmah

sahabat ku fyairus.. bestfrenz..

sahabat ku pqah..rindu pqah.. 

alolo... best la korang ni

sahabat ku ila.. thanks kawan

sahabat ku aisyah,,, wahhhh.. like it

hehe.. sweet lorh

so sweet. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...