sekadar renungan

Jangan sekadar menjadi Penonton….Bangunlah!!! Ceritakan Prestasimu sendiri hingga orang lain tertarik mengikuti ceritamu!

Sabtu, 12 Mac 2011

peringatan Allah!!!!!


Lebih 1,000 orang dikhuatiri terbunuh di Jepun ekoran kejadian tsunami setinggi 10 meter selepas gempa bumi sekuat 8.9 pada skala Richter, dengan kebanyakan kematian akibat lemas.
peristiwa ni baru berlaku petang semalam.. truk jga jepun kena... tsunsmi dan gempa bumi.. bayangkan kalau kena kt malaysia.. rmai y terbunuh n cdera.. kalau kita kna mgkin trukkan.. skarang negara luar yang kena.. mgkin negara kita akn terjadi... apa yang korang fikir bila ngra lain kena. confrm korang akan ckap " nasib baik bkan malaysia, kalau x da mati aku..." tapi lepas ckp cm2 ade x korang pk ini peringatan dr tuhan.. ade x korang bmuhasabah diri korang.. mesti x kan... kalau korang buat bgus la..

bila di fikirkan balik byk negara2 yang maju dtimpa bencana.. negara yang mempunyai kuasa kpd dunia.. pe yang korg pk???????
bila ngre2 bkuasa akan brlaku bncana di ngra2 arb... aku ada trdengar mgkin akan melanda bencana besar di negara besar... korang ase sebab knapa ngara besar?

dalam dunia yang mkin maju byak bencana berlaku... tapi makin ramai orang yang lupa sapa mereka sebenarnya... mereka bermegah gdgn diri mereka, tp x pernah sedar bahawa mereka hanya kecil pada pandangan Allah...

apa yang berlaku sekarang adalah peringatan Allah kpd hamba2nya... kita perlu mengambil iktibar dr segala malapetaka yang brlaku.. jgn kita brsenang lenang dgn kesusahan org lain.. kita hanya hamba Allah yang lemah. hara pe yang aku tulis dapt memuhasabahkn dr kite semua trmasuk aku..
 
Al-Mu`min:010
 إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا يُنَادَوْنَ لَمَقْتُ اللَّهِ أَكْبَرُ مِنْ مَقْتِكُمْ أَنْفُسَكُمْ إِذْ تُدْعَوْنَ إِلَى الْإِيمَانِ فَتَكْفُرُون
Sesungguhnya orang-orang yang kafir diserukan kepada mereka (pada hari kiamat): "Sesungguhnya kebencian Allah (kepadamu) lebih besar daripada kebencianmu kepada dirimu sendiri karena... kamu diseru untuk beriman lalu kamu kafir."

1 ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...