sekadar renungan

Jangan sekadar menjadi Penonton….Bangunlah!!! Ceritakan Prestasimu sendiri hingga orang lain tertarik mengikuti ceritamu!

Ahad, 27 Mac 2011

kehidupan sebenar

assalamualaikum....
hari ni hati aku tenang sikit.. 1 msalah da selesai... bila da selesai, aku mula terpikir ape yang kawan aku cakp.. "stiap dr kita mang akan ade masalah, masalah itu ttp akan selesai jga,, cume kita xtau bile,, cepat atau lmbt,, tu la kehidupan kita.." btul jgak kate  kawan aku ni... kalau xde masalah kita xkan buat yang lebih baik.. itu la kehidupan setiap manusia..

sebut pasal kehidupan ni.. byk perkara yang boleh kita bincang kan.. tp ramai yang pndang remeh je. dyorng x tau ape makne kehidupan yang sbenar.. bila tnye rmai yang jwb x tau.. pe yang diorang pikir kehidupan ni hanya untuk seronok "have fun' uh... plik2... ble je sronok x pk ape2 da..yang pnting dlm pikiran dunia aku yang pnye.. huhuhu lau susah mula la salh kn org.. wktu 2 la bru  nak ingt tuhan... menangis 2 mang selalu la..... bila maslah tak selesai lg mula salahkan tuhan.. ade palk gtu.. x pnah nak pk knp sumea maslah trjadi... itu la manusia..

kehidupan kita ni penuh dengan warna warni.. warna asal kehidupan kita dalah wrna putih.. memang tidak dinafikan lagi.. wrna putih adlah warna yang bersih dan suci. tapi bergantung pada kita ntuk mencorakkannya.. ad yang mencorakkan dengan corak yang sg indah.. ade yng tersilap mencorakkan.. .jika tersalah sukar untuk kita cantik kan.. tetapi jika usaha dan keyakinan kita ada, hasil corak kita akan menjadi caantik semula.. kita harus pandai dan kretif....
dalam kehidupan kita harus pandai memilih cara kehidupan yng betul.. jgn hanya memilih kehidupan di dunia je.. harus plih kehidupan yang kekal abadi iaitu akhirat.. jgn kte bfikiran cetek.. luaskan pemikiran kite.. jgn duduk di tapuk lame.. kite harus brubah ntuk mningkatkan taraf kehidupan kite..
aku tulis ni bkan untuk saje2.. untuk diri aku juga.. kadang aku sering lupe.. same2 kita sedar akan kesilapan kita selama ni...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...